Kada: 2024 liepos 17, trečiadienį, 19:45
Kur: Šv. Jurgio bažnyčia, Kaunas
Pridėti į kalendorių

Jėzaus agonija Getsemanės sode

Jėzus ne kartą taip kalbėjo Margaritai Marijai Alacoque, kartodamas savo apgailestavimą, kad Jo draugai nepakankamai Jį myli, ir sakė, kad yra giliai nuliūdęs ir skaudžiai jais nusivylęs. Tai buvo tas pats Jėzus, kuris Getsemanės naktį prašė Atgailos ir paguodos.

Kol daugelis vadinamųjų krikščionių snaudžia ir lengvina savo širdžių nuovargį ir išsekimą, mes pasistengsime vieną valandą budėti su Tavimi. Nepaisydami savo nevertumo, imsimės angelo ir Margaritos Marijos vaidmens. O, padaryk mus ryžtingus ir ištikimus.

Nuplakimas

„Ateik, šventasis Paraklete, ir iš savo dangiškosios buveinės atsiųsk savo šviesą ir spindesį.“

Be abejo, labai pagirtina apgailestauti dėl Jėzui padarytų skriaudų Jo plakimo metu. Tačiau daug didesnės vertės už mūsų ašaras bus mūsų drąsus krikščioniškas pavyzdys. Protestuokime prieš blogį savo šventu gyvenimu!

Švenčiausiosios Trejybės ir Jėzaus nuplakimo paslapties garbei per Nekaltąją ir Skausmingąją Marijos Širdį prašykime tobulo širdies ir juslių tyrumo, taip pat neapykantos bet kokiai šios angeliškos dorybės dėmei.

Nuskinkime šios paslapties rožę Mergelės Marijos Nuolatinės Pagalbos šlovei ir karštai sukalbėkime „Sveika Karaliene“ už visus nusidėjėlius, ypač savo šeimos narius.

Karūnavimas erškėčiais

O Jėzau, mūsų Gelbėtojau, šventojo karaliaus Edvardo meile, šventojo karaliaus Henriko labdara, šventojo karaliaus Liudviko uolumu, šventojo karaliaus Ferdinando maldinga širdimi, šventojo karaliaus Stepono apaštalavimu, šventojo karaliaus Kazimiero didvyriškomis kančiomis, šventojo karaliaus Kanuto eucharistiniu pamaldumu, viešpatauk, o Jėzau, vėl viešpatauk mūsų šalims.

Viešpatie ir Karaliau, krikščioniška tvirtybe tų valdovų, kurie oficialiai pašventė savo šalis Tavo Švenčiausiajai Širdžiai, išplėsk savo viešpatavimą šioms išrinktosioms tautoms ir visam pasauliui. Taip, viešpatauk, Viešpatie Jėzau, "nepaisant šėtono ir jo šalininkų".

Kryžiaus nešimas

Be neapykantos ir drungnumo, yra dar kažkas rimtesnio: religinis abejingumas, kuriuo pasižymi daugybė žmonių krikščioniškose šalyse. Ak, kaip gaila šių sielų, kurių nebeapšviečia tikėjimo saulė ir kurios vegetuoja tariamame patogume, visiškai abejingos Dievo ir religijos kvietimui. Jų skaičius yra kaip dykumos smėlis.

Jų abejingumą iš dalies lemia kaltas nežinojimas ir ne mažiau kaltas širdies šaltumas. Atminkite, kad čia kalbame ne apie didžiąją pagonių masę, bet tik apie pagonimis tapusius krikščionis!

Viešpatie Jėzau, kiek daug yra tų nelaimingų sielų, kurios dar vaikystėje priėmė Pirmąją Komuniją ir kurioms ji buvo paskutinė - iki paskutinės šventosios Viatiko Komunijos.

Taip ir nesuskaičiuojama daugybė katalikiškų mokyklų ir kolegijų absolventų gyvena toli nuo Tavęs, jų mintys sutelktos į žmogiškąją šlovę, malonumus ir pinigus. Tu, Viešpatie, jiems nieko nereiški.

O ką jau kalbėti apie tą kitą armiją, Jėzau, į kurią Tu žvelgei su gailesčiu, - apie vargšų ir darbininkų masę, iš kurios sekuliaristinis švietimas išvogė tikėjimą! Ši didžiulė kenčiančiųjų armija, kupina pykčio ir neapykantos, atsigręžia prieš Tave, savo Dievą ir Gelbėtoją.

Nukryžiavimas

Štai čia yra visų krikščioniškų įstatymų, susijusių su Dievo teisėmis ir žmogaus pareigomis, pagrindas ir šaltinis. Viskas telpa šiuose keliuose žodžiuose: "Dievas taip pamilo pasaulį, kad atidavė savo Sūnų net iki mirties ant kryžiaus".

Būtent taip šį Įstatymą suprato serafiškasis šventasis Pranciškus Asyžietis ir visi šventieji. Jie stiprybės ir drąsos sėmėsi iš Nukryžiuotojo žaizdų. Nepaisant jų didvyriškumo, ir jiems būtų neįmanoma atsilyginti už Kryžiaus kvailybę lygiaverte kvailyste. Šventieji savo gyvenimo žiedą iškeitė į Jėzų, vadovaudamiesi šventojo Pauliaus mokymu: "Kristus yra mano gyvenimas, o mirtis man yra pergalė".

"O Viešpatie, - galime paklausti, - kodėl Tu pasirinkai Kalvarijos skausmą ir gėdą, kai galėjai mus išgelbėti spindinčioje Taboro šlovėje - kodėl?"

Tai neišsprendžiamas slėpinys, kuris mums bus atskleistas tik iš dalies. Amžinybė bus per trumpa, Nukryžiuotasis Jėzau, kad galėtume iki galo žavėtis šios kvailystės išmintimi. Mes šlovinsime Tavo Kryžių visą amžinybę.