Kada: 2024 birželio 5, trečiadienį, 19:45
Kur: Šv. Jurgio bažnyčia, Kaunas
Pridėti į kalendorių

Jėzaus agonija Getsemanės sode

Kokį baisų nusikaltimą padarė Judas savo išdavyste! Jis tris metus gyveno Jėzaus akivaizdoje: jis gavo dovanų ir malonių, ir jis net darė stebuklus! Bet, Judui atrodė, kad Jėzus blogai su juo elgiasi ir negyveno pagal jo išpuikusią ambiciją, jo tuštybę, ir jo žemiškų turtų troškimą. Judas bandė atsikeršyti Tau, o mano Jėzaus! Tu vertei jį nejaukiai jaustis. Jis manė, kad iššvaistė savo laiką sekdamas Tave. O koks jis buvo klystantis ir nedėkingas!

Ach, nuo Judo išdavystės, Tavo blogiausi priešai nebus Pilotas ar Erodas, arba Neronas: bet jais bus dezertyrai ir apostatai. O Jėzau, pasigailėk tų, kurie melagingu bučiniu Tave išduoda dėl kūrinio ar dėl pinigų ar dėl ambicijos - pasigailėk jų ir atleisk jiems, o Jėzau.

„Dabar kelkitės“ sako Jėzus trims mokiniams juos prikeldamas. „Artėja išdavikas“. Ir taip jis dažnai mums kalba. „Ateik manęs ginti, ateik daryti atsiteisimą, ateik mane paguosti; išdavikai prie vartų; nebėk kaip apaštalai. Aš kliaunuosi jumis kaip savo draugais ir kareiviais. Mylėkite mane visa savo širdimi“.

Plakimas

Neskaistumo nuodėmė sąlygoja rimtą socialinį blogį, nes ji retai kada pasilieka privačia yda. Daug blogesni nei stulpas ir plakimai yra tie blogio ir socialinės nuodėmės rūmai, kur Kristus ir toliau negailestingai plakamas. Šita pati pasibaisėtina nuodėmė yra atliekama namuose šventvagišku didžio santuokos sakramento išniekinimu.

Šitas sakramentas, viso socialinio ir krikščioniško gyvenimo kertinis akmuo, yra baisiai išniekinamas nelabu piktnaudžiavimu santuoka, jau nekalbant apie skyrybas. Ir visų blogiausia, daugelyje vietų, civilinis įstatymas šitą sunkią skyrybų nuodėmę laiko teisėtu dalyku. Tik Tu, o Dieve, gali išskirti tai, ką Tu sujungei šventojoje moterystėje.

Dabartinėmis dienomis išsiskyrusieji nereikalauja Jono Krikštytojo galvos, bet Tavo galvos, o mano Jėzau! Šitas blogas įstatymas nėra tikras įstatymas, nes prieš Tave, o Jėzau, suverenus įstatymdavį, joks žmogus negali išleisti įstatymo.

Karūnavimas erškėčiais

Mes to trokštame, o Jėzau, išklausyk mus; karaliauk mums. Bet tai neįvyks pirma neperėjus modernios raudonosios sekuliarizmo jūros. Turime skaitytis su ambicingais politikais ir slaptais planais, kuriamas tamsiame anti-krikščioniškų ložių bei slaptųjų bendrijų pogrindyje. Jos sudaro modernų sanchedriną.

Galbūt dar didesnė grėsmė tavo karaliavimui, o Viešpatie Jėzau, yra daugybė perdėtai baimingų ir perdėm atsargių tikinčiųjų. Jie bijo, o Jėzau, kad tavo karaliavimas sukels priešus. Tada kaip priežastį pateikdami socialinės taikos palaikymą, jie bando Tavimi atsikratyti, o Jėzau, kaip kadaise Kajafas ir Erodas darė.

Kryžiaus kvailybė trikdo pasaulietiškai išmintinguosius. Jie nenori girdėti apie Tavo socialinį karaliavimą net minint. Užtenka, jie mano, kad Tu karaliausi tarp angelų, šitą tremčių vietą palikdamas politikams. Jie įsivaizduoja, kad Tavo karalystė yra viršuje; jų čia apačioje.

Kryžiaus nešimas

Antras moralinio kryžiaus balkis, kurį Jėzus nešė, sudarytas iš prakeikto drungnumo ir niekšiškumo tiekos daugybės „pusiau-krikščionių“. Šie žmonės turi tikėjimo kibirkštėlę, bet jiems trūksta meilės. Jie negyvena, jie tik vegetuoja. Jie sveria kaip nedėkingumo kalnas Jėzaus Širdžiai jo agonijoje.

O Viešpatie, šitos drungnos ir vidutiniškos sielos labai tavęs bijo. Tai todėl jos nuo Tavęs bėga, vietoj to, kad tavęs ieškotų. Joms atrodo, kad Tu per griežtas ir per daug reikalaujantis - Tu, kurio jungas toks lengvas. Jos tau paaukoja tik savo gyvenimų mažus likučius, ir mano, kad jos nuoširdžios, kai derasi su Tavimi, kuris mylėjai jas be ribos ar saiko.

Atleisk, Jėzau, šitą nesusipratimą, kuris taip giliai žeidžia Tavo Širdį. Koks liūdesys turi būti taip mylėjus šituos vaikus, tik tam, kad juos matyti bėgančius nuo Tavęs ir girdėti juos iš tolo kalbant įžūliai! Kaip jie bijo būti įvilioti į tavo saldų tinklą! Atleisk, o atleisk, gerasis Mokytojau, šitą nuodėmę, kurioje tikrai yra žemo nedėkingumo kartėlio.

Nukryžiavimas

Mūsų Gailestingumo Motina kalba: „mano garbintinas Jėzus vadino savo apaštalus „filioli“ (savo mažaisiais). Jėzus sakė vėl ir vėl: „misericordiam volo“ (noriu būti gailestingas). O kaip gera kartoti šituos žodžius Kryžiaus papėdėje, begalinio gailestingumo sosto. Jūs, kurie esate nusidėjėliais, skubėkite. Daugiau nebijokite.

Mūsų malonusis Išganytojas mirė už visus be išimties. Apmąstykite jo gailestingąją meilę, kuri siūloma tik nuodėmingam žmogui. Angelai gavo meilę, bet jie negavo gailestingumo. Tai tik mūsų privilegija ir paveldas. Angelai nusidėjo tik vieną kartą ir nupuolė be pasigailėjimo. Mes nusidėjome tūkstančius kartų ir buvome išganyti. Ar tai nepaliečia mūsų širdžių?

Koks tai yra nuostabi doktrina! Tai yra tai, ką pamokslauja Bažnyčia dėl Jėzaus Širdies garbės. Ir kokia siaubinga erezija buvo tas nelabas jansenizmas, kurį Bažnyčia pasmerkė, nes jis mokino nusivylimo doktrinos ir Dievo kerštą vargšų nusidėjėlių atžvilgiu.